|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
: หน้าหลัก --> วิจัย --> รายละเอียด --> รายละเอียดงานวิจัย
|
|
เรื่อง : |
Barriers to the deployment of solar-based vapor absorption cooling system:
A field analysis in Thailand |
ผู้ทำวิจัย : |
หัวหน้าโครงการ:
Sivanappan Kumar
[30.00%]
[ 0 บาท ตามสัดส่วน ]
ผู้ร่วมวิจัย: ผู้ร่วมวิจัยภายนอก [70.00%]
[ 0 บาท ตามสัดส่วน ]
|
สถานะการทำวิจัย : |
อยู่ระหว่างดำเนินการ
|
สถานะทางการเงิน : |
ไม่มีรายละเอียด
|
ประเภทของการวิจัย : |
พัฒนา |
แหล่งเงินทุน : |
งบประมาณส่วนตัว หรือประเภทอื่นๆ 0 บาท
|
ระยะเวลา : |
30 ตุลาคม 2567 - 30 ตุลาคม 2567 |
บทคัดย่อ : |
- |
Abstract : |
About 60% of the electricity consumption in commercial buildings in Thailand is for air conditioning. The growth
of commercial building construction and the rise in global temperature increase the air conditioning demand.
Solar-based vapor absorption cooling systems (SVACS) are promoted because of lower electricity consumption,
greenhouse gas mitigation, and natural refrigerant use. However, its adoption is minimal in Thailand. This study
identified the barriers to deploying SVACS through surveys and feedback from various stakeholders. The barriers
are categorized as Technology and Knowledge, Economic and Financial, Institutional and Policy, and Social and
Market. 27 barriers were identified from the literature and discussions with stakeholders. Key barriers are lack of
attractive policies and facilitating measures. Other important barriers include lack of training and knowledge,
high investment and payback period, and lack of consumer and government confidence. Barriers unique to
Thailand are also listed. SWOT (strengths, weaknesses, opportunities, threats) analysis shows the major strength
of SVACS is the reduction of both electricity demand and emissions, while the major challenges are high payback
period and system complexity. Recommendations to address the barriers include support to net zero, providing
financial support, carbon taxation, knowledge and skill enhancement, increasing collaboration among sectors/
stakeholders, and market intervention. |
หมายเหตุ : |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|